W związku z rozwojem mediów społecznościowych, wyłoniło się nowe stanowisko pracy: social media manager. Na samym początku warto zaznaczyć, że nie każdy kto używa Facebooka jest specjalistą w tej dziedzinie, a pisanie postów to nie wszystko co trzeba umieć. Obecnie, branża social media bardzo się rozwija, a osoba, która chce znaleźć pracę w tym zawodzie, musi mieć sporą wiedzę na temat reklamy i marketingu. Jednak aby otrzymać odpowiednie stanowisko, należy dokładnie przyjrzeć się obowiązkom, które ma na swojej głowie specjalista od mediów społecznościowych.
Czym zajmuje się social media manager?
Przede wszystkim, osoba na tym stanowisku jest odpowiedzialna za kontakt pomiędzy użytkownikami a firmą. Zawód ten łączy ze sobą wiele innych, ponieważ taka osoba musi posiadać wiedzę z zakresu marketingu, obsługi klienta, copywritingu czy grafiki. Wiele osób uważa, że praca social media managera skupia się tylko na publikowaniu postów na różnych portalach. Oczywiście, jest to część jego pracy, ale zanim zacznie cokolwiek publikować, musi opracować odpowiednią strategię, która będzie pasować do branży. Aby to zrobić, przyda się mu wiedza z PR-u a nawet psychologii. Social media manager powinien znać wszystkie funkcje mediów społecznościowych, a także interesować się nowinkami i rozwijać swoje umiejętności. Przez to, powinien być nastawiony na uczenie się, a także na ciągłe zmiany.
Umiejętności, które musi posiadać social media manager
Oprócz wyżej wymienionych umiejętności, specjalista od mediów społecznościowych powinien mieć lekkie pióro, a także znać poprawną polszczyznę. Powinna być to osoba kreatywna, ale też otwarta na potrzeby klienta. Przez to, że social media cały czas się zmieniają, specjalista w tej dziedzinie powinien odznaczać się dynamizmem – powinien szybko reagować na nowinki, ale także na komentarze, które pojawiają się na fanpage. W tym przypadku, osoba, która chce zostać specjalistą od social mediów powinna posiadać profile na mediach społecznościowych, które będą dla niego wizytówką.